Konkurencia elemzés pofátlanul hatékonyan

Konkurencia elemzés pofátlanul hatékonyan

Konkurencia elemzés pofátlanul hatékonyan

Ebben a bejegyzésemben 3 webalkalmazást fogok bemutatni, aminek a segítségével könnyen fel tudjuk térképezni a konkurenciánk weboldal flottáját és annak minőségét.

spyonweb.com

Az alkalmazás feladata lényegében annyi, hogy vagy egy domain név, vagy Google Analytics felhasználói azonosítószám alapján feltérképezze a Google archívumából a közös tulajdonokat. Egészen pontosan azt figyeli a program, hogy ugyan azzal a felhasználói azonosítószámmal, milyen domain nevek vannak társítva. Itt azért megjegyezném, hogy az archívum frissítése nem igazán naprakész, ellenben nagyon jó kiindulási pontot ad arra, hogy felfedjük a konkurensünknek nagyjából mennyi weboldala is van. A listából az is kiderül, hogy ha egy domainhez esetleg több azonosítószám is tartozik. Ezeket is tudjuk ellenőrizni a későbbiekben. A másik érdekesség pedig, hogy az Analytics fiókok közti összefüggések mellett azt is kilistázza nekünk, hogy milyen domainek szerepelnek az adott szerveren. Ugyanis van, olyan eset, amikor minden domainhez új Google fiókot rendeltek az üzemeltetők, de a tárhely ugyan az maradt. Így ezt a lehetőséget is képesek vagyunk feltérképezni. Mindezen felül a SimilarWeb adatai alapján megpróbál becslést mutatni arról, hogy miként oszlik meg a forgalom a különböző médiumok között.

Ha nagyon eltérő domain profilt, vagy több fiók azonosítót találunk, az eredményben az sok esetben jelentheti azt, hogy a munkálatokba besegít egy külsős megbízott, vagy az üzemeltető megbízási alapon foglalkozik más weboldalak menedzselésével is. Messzemenő következtetéseket nem szabad azonnal levonni. Arra viszont jó az elemzés, hogy az esetleges weboldal hálózat kirajzolódjon előttünk.

Konkurencia elemzés pofátlanul hatékonyan

Lássunk egy érdekes példát: Példa elemzés

ite.hu

Az ite.hu egy hazai blog, mely igen nagy részletességgel megy bele a világ és a hazai SEO trendek alakulásába. Ami igazán különlegessé teszi az oldalt a friss és részletes írások mellett, az a két egyedi fejlesztésű elemzőprogramja.

jankate.hu

Bár külön domainen kapott helyett, a Jankate az ite.hu fejlesztése. Ez a nagyszerű program összefüggéseket keres a Google Analytics fiókunkban mért adatok és a bejelentett, vagy észlelt algoritmus frissítések között. A Google évente akár több száz alkalommal is frissíti, csiszolgatja, teszteli az algoritmusait. Mind másért felel és más súlyozási szempontok alapján mérlegel. Amint összekapcsoltuk a programmal az Analytics fiókunkat, máris ellenőrizhetjük, hogy egy esetleges visszaesés, vagy javulás köthető-e valamelyik frissítéshez. Sőt még annak mértékét és az esetleges okait is megtudhatjuk. Összegezve ez egy igen hasznos program, ahhoz hogy jobban megértsük a saját statisztikáink alakulását. Viszont egy picit elkanyarodtam a konkurencia elemzésről, de mindenképp szerettem volna megemlíteni.

Konkurencia elemzés pofátlanul hatékonyan

Itt tudod kipróbálni: jankate.hu

ite.hu/seo

Ezt az eszközt használhatjuk saját weboldalunk ellenőrzésére is, de akár a konkurens oldalak összehasonlítására is. A program képes minden fontos adatot összegyűjteni egy weboldalról, ami csak érdekelhet minket és nem sért üzleti titkot. A számos megtekinthető mérőszámból kiemelnék négyet.

  • A Domain Authority (DA) a domain egészére vonatkozó viszonyszám, ami a várható organikus forgalmat, illetve a honlap várható rangsorolási eredményeit vetíti előre. Egy relatív összetett algoritmusról van szó, ami nagyrészt a már a MozRank és MozTrust értékeken alapul. Értéke 0 és 100 között változik.
  • A Page Authority (PA) nagyban hasonlít a DA algoritmushoz, viszont ez esetben nem a domain, hanem egy adott oldal potenciálját mérhetjük fel. Kiválóan alkalmas lehet egyes tartalmak értékelésére, illetve várható forgalmának felbecsülésére. Az mérhetjük vele, hogy a weboldalon található információk mennyire naprakészek, egyediek és milyen a szakmai minőségük.
  • A Citation Flow (CF) egy olyan mérőszám, mely a domain népszerűségi indexét adja meg. A mérőszámot a hivatkozó domainek és alhálózatok száma határozza meg. Ide beletartoznak a közösségi média hivatkozásai is.
  • A Trust Flow (TF) a domain bizalmi értékét becsüli meg. Ezt a mérőszámot az határozza meg, hogy a domainra hivatkozó weboldalak, vagy azoknak aloldalai mennyire relevánsak a weboldal tartalmára. A mérőszámot sok esetben ronthatja rossz minőségű katalógus, illetve cikkgyűjtő oldalak.

Konkurencia elemzés pofátlanul hatékonyan

Itt tudod kipróbálni: ite.hu/seo

Leírásaink azon kezdő és haladó programozóknak nyújtanak segítséget, akik már minimális szinten foglalkoztak weboldalkészítéssel. Ha szeretnél jobban elmélyülni a témában, vagy elsajátítani alapokat, még tovább fejlődni, akkor nézz körbe tanfolyam kínálatunkban, ahol a kezdőtől a profi szintig nyújtunk képzéseket a számodra.

Oszd meg barátaiddal is!

Facebook Twitter Linkedin

Elérhetőségeink

  • Címünk: 1139 Budapest, Frangepán utca 3. (1. emelet)

  • Ügyfélfogadás, beiratkozás: Hétfőtől - péntekig: 09:00-17:00

  • Telefonszámunk: 06 70 604 2060, vagy 06 1 4500 110

  • E-mail címünk:

Közösségünk