Így kezdjél neki a kulcsszókutatásnak

Így kezdjél neki a kulcsszókutatásnak

Így kezdjél neki a kulcsszókutatásnak

A Google keresőben való előrejutás feltétele a jól keresőoptimalizált és lehetőleg értékes tartalom. A megfelelő téma meglelése azonban nem minden esetben egyszerű, hiszen az egy adott tartalomra történő keresések száma lehet minimális is. Ebben az esetben hiába a legjobb keresőoptimalizálás, nem lesz elegendő látogatója a weboldalnak. Tehát ha a látogatókat elsősorban a keresőből tervezünk szerezni arról is gondoskodni kell, hogy a tartalmak arról szóljanak, amik a nagyközönséget érdeklik.

De honnan lehet tudni mi érdekli az embereket?

Töménytelen publikus és privát adat található az interneten amiből következtethetünk az éppen aktuális trendekre.

Töménytelen adatot érhetünk el erre specializálódott weboldalakon, webes alkalmazásokon keresztül, elegendő a Moz.com vagy SEMrush szolgáltatásaira gondolni. A legtöbb információt mégis a keresők adminisztrációs és analitikai felületei fogják adni. Ez akkor igazán hasznos ha a kereső felé megfelelő módon igazoltuk, hogy a webhely a tulajdonunkban áll. Ezután elérhetőek lesznek számunkra a Google Analytics, a Search Console adatai, ha a Google keresőről beszélünk, de ugyanúgy léteznek ilyen felületek a Bing vagy a Yandex esetében is.

A legjobb információkat a keresési szokásokra vonatkozóan a Google adja.

Google Trendek

Így kezdjél neki a kulcsszókutatásnak

Az eszköz a Google keresések mennyiségi adatai alapján megpróbálja az adott kifejezéseket bizonyos témakörökbe sorolni. A Google Trendek felületén az ezzel kapcsolatos publikus információkat találjuk országokra és időszakokra lebontva. A keresési adatokat elsősorban, mint a neve is mutatja az aktuális trendek megtalálása céljából érdemes felhasználni, mivel az itt található adatokból a keresési mennyiségek nem fognak kiderülni. Azonban ha egy adott témakörben szeretne egy weboldal fentebb kapaszkodni, a trendek segítségével képet kaphatunk arról, hogy amivel foglalkozunk az az online térben csökkenő vagy esetleg növekvő keresési tevékenységet mutat.

Kulcsszókutatás

A hatékony kulcsszókutatás szintén elengedhetetlen a látogatószerzés céljából. Ez alatt azt az eljárást érjük, amikor több statisztika adataiból következtetünk a céloldal szempontjából legtöbb hasznot hajtó kulcsszavakra. Egy ilyen elemzés több forrásra is támaszkodhat, illetve több forrásra is kell támaszkodnia. Rendkívül egyszerű lenne a dolgunk, ha a Google egyértelműen a nagyközönség elé tárná a statisztikáit, azonban ez nem érdekük, illetve valószínűleg az adatok értelmezése ebben az esetben is nehézséget okozna.

Így kezdjél neki a kulcsszókutatásnak

A kulcsszóelemzés tehát már az adatok megszerzése szempontjából is nagy kreativitást igénylő feladat. A folyamat során az elemző támaszkodhat a

  • weboldal által összegyűjtött adatokra (pl. Analytics vagy más webanalitikai eszköz)
  • weboldaltól független kulcsszavakra vonatkozó adatokra (pl. AdWords kulcsszóelemző)

Az elemzés közben a saját és más források adatainak összevonása történik a nagyobb keresési volumennel rendelkező, témakört érintő információk megtalálása céljából.

Hírek

Egy kissé elvontabb, nem statisztikai adatokra támaszkodó módszer a releváns hírportálok megfigyelése. A weboldal témakörébe tartozó hírportálok valószínűleg elemzéseket végeznek egy adott tartalommal kapcsolatban. Ezt bárki a saját hasznára fordíthatja. A friss hírek és a rájuk adott reakciók (például like-ok, hozzászólások) egyértelmű információt nyújtanak arról, ha egy téma valami miatt érdekli az embereket. Tehát meg kell találni azokat a felkapott híreket, amik valamilyen módon kapcsolatba hozhatóak a weboldallal, és azokra a területekre erősíteni a tartalmat.

A legjobb módszer

A legnagyobb siker a 3 módszer kombinálása által érhető el. A keresési adatok összevetése során akár többszörösen is megbizonyosodhat az elemző az érdeklődési területről, esetleg olyan csomópontok kerülhetnek a felszínre, amik még azelőtt senkinek nem jutott eszébe.

Ha egy felkapott hír témáját a Google növekedő trendként érzékeli, a kulcsszókutatás pedig magas keresési mennyiségekkel rendelkező kulcsszavakat talál, az egy egyértelmű jelzés arra vonatkozóan, hogy mire számíthat a honlap a keresésekből.

Leírásaink azon kezdő és haladó programozóknak nyújtanak segítséget, akik már minimális szinten foglalkoztak weboldalkészítéssel. Ha szeretnél jobban elmélyülni a témában, vagy elsajátítani alapokat, még tovább fejlődni, akkor nézz körbe tanfolyam kínálatunkban, ahol a kezdőtől a profi szintig nyújtunk képzéseket a számodra.

Oszd meg barátaiddal is!

Facebook Twitter Linkedin

Elérhetőségeink

  • Címünk: 1139 Budapest, Frangepán utca 3. (1. emelet)

  • Ügyfélfogadás, beiratkozás: Hétfőtől - péntekig: 09:00-17:00

  • Telefonszámunk: 06 70 604 2060, vagy 06 1 4500 110

  • E-mail címünk:

Közösségünk