20 pontos on-page SEO gyorsteszt 2015-re

20 pontos on-page SEO gyorsteszt 2015-re

20 pontos on-page SEO gyorsteszt 2015-re

Az on-page keresőoptimalizálás olyan alapkövet képez, amelyet minden honlap esetében megfelelően ki kell alakítanunk a jobb rangsorolás érdekében. Az on-page (belső) és off-page (külső) keresőoptimalizálás kölcsönösen függnek egymástól. Ha az egyik nem elég magas színvonalú, a honlapnak alig van esélye megfelelő keresési forgalmat elérni.

Az off-page keresőoptimalizálás elsősorban a linképítési stratégiák megalkotását jelentik, amelyek nem mindig a saját kezünkben vannak, ellenben az on-page seo esetében mindent a saját irányításunk alatt tarthatunk. Az on-page keresőoptimalizálás egyaránt magába foglalja a tartalmakat és a forráskód elemeit, ezek pedig kialakíthatók oly módon, hogy a felhasználók és a keresőmotorok számára is megfelelők legyenek.

Mielőtt nekifutnánk a 20 pontos on-page SEO Ellenőrző listának, érdemes elvégeznünk egy gyors elemzést a WooRank használatával. A WooRank több szempontot figyel, mint amit a következő húsz pontban fel fogunk sorolni, így még több információhoz juthatunk általa.

A következő ellenőrzési lista arra ad választ, milyen szempontokat kell kiemelt figyelemmel kezelnünk, mely elemek segíthetnek előrelépni a találati listán és hogyan alkalmazzuk ezeket.

1. Title tag

A Title tag a legfontosabb elem a keresőoptimalizálásban, amely egyértelműen segíti a keresőbotokat a relevancia meghatározásában. Lássunk egy példát a cím a találati listáról:

20 pontos on-page SEO gyorsteszt 2015-re

Ellenőrző lista:

  • A Title tag tartalmazza a legfontosabb kulcsszót?
  • A Title hozzávetőlegesen 70 karakter hosszúságú?
  • A Title elem egyedi szövegezésű?

Magyarázat:

A Title egy önálló tag, amelyek gyakran összetévesztenek a Meta Title elemmel. Nem csoda, hiszen mindkét elem ugyanazt a funkciót látja el, illetve sok esetben ugyanazt a szövegezést használják. Viszont tudni kell, hogy a Meta Tilte megadása esetén is rendelkezni kell a fő Title elemmel.

A Title elem kialakítását úgy kell elvégeznünk, hogy a legfontosabb kulcsszó az első részében kapjon helyet. Tartsuk be a 70-es karakteres korlátot, ez főként a használhatóság miatt fontos. Soha ne duplikáljuk a Title elemeket, mindig válasszunk egyedi címeket, amelyek érthetők az emberek számára.

2. Meta leírások

A meta leírás meghatározása és kitöltése fontos, hiszen a látogató ez alapján ismerheti meg egy adott oldal valódi tartalmát, ugyanis ez jelenik meg a találati listákon. A keresőoptimalizálásban ma már nincs szerepe (a Google és a nagyobb keresők esetében), így a kulcsszavas leírások készítése nem jár SEO előnnyel. Íme egy példa, hogyan jelenik meg a meta leírás a találati listán:

20 pontos on-page SEO gyorsteszt 2015-re

Ellenőrző lista:

  • A meta leírás 150 karakter körüli és nem lépi túl a 160-at?
  • Használunk szinonimákat, hogy a látogatók jobban érthessék, miről is szól az oldal tartalma?
  • Egyedi meta leírást készítettünk minden oldalhoz?

Magyarázat:

Ahogyan a Title esetében, itt sem kötelező érvényű a karakterkorlát betartása, de a maximumon túli rész sehol sem jelenik meg, illetve félbehagyott mondatot eredményez, ami nem ideális a látogatók megnyerésére. Noha a meta leírás nem közvetlen rangsorolási tényező, a kulcsszavak és szinonimák használata hozzájárul ahhoz, hogy magasabb átkattintási arányt érjünk el, ráadásul félkövér kiemeléssel szerepelnek benne a keresési kulcsszavak.

Amit nem tudunk leírni a címben, azt leírhatjuk a meta leírásban, így a találati listákon szinte minden információt megjeleníthetünk, amit egy adott oldallal kapcsolatban közölni szeretnénk. Csupán arra kell figyelnünk, hogy ne duplikáljuk a meta leírásokat, hanem minden esetben egyedi szövegezést válasszunk.

Megjegyzés: Számos olyan meta elemmel találkozhatunk, amelyek nem tekinthetők közvetlenül rangsorolási tényezőnek, közvetve mégis hatással vannak a felhasználói élményre vagy a keresőbotok informálására, így összefüggésbe hozhatók a keresőoptimalizálással.

3. Tartalmi címek (headings)

Ellentétlen a Title és Meta Leírás tagokkal, a tartalmi címek láthatók a honlap felületén. Nem elhanyagolható tény, hogy a keresőbotok számára a tartalmi címek fontos információval szolgálnak az oldal relevanciáját illetően, ezek közül is a H1 bír kiemelt jelentőséggel:

20 pontos on-page SEO gyorsteszt 2015-re

Ellenőrző lista:

  • Létezik-e az oldalon H1 tag?
  • A H1 tag tartalmazza-e a főbb kulcsszót és az az elején helyezkedik-e el?
  • A tartalmi címek egyediek-e?

Magyarázat:

A tartalmi címek remekül összefoglalják, miről is szól az oldal tartalma valójában. A tartalmi címek esetében nincs karakter korlát, de érdemes figyelni arra, hogy relatív rövid címeket válasszunk, hiszen a látogatók számára így lesz áttekinthető az oldal tördelése. A keresőoptimalizálási szempontok miatt a főbb kulcsszavakat el kell helyeznünk a tartalmi címekben, ráadásul lehetőleg oly módon, hogy a főbb kulcsszavak és keresési kifejezések a címek első részében kapjanak helyet.

Egyszerre, azaz egy oldalon több tartalmi címet is használhatunk, de minden esetben hierarchikusan kell felépítenünk (H1-H6). Oda kell figyelnünk a címek duplikálásának elkerülésére. Érdemes a H2 és H3 címek esetében is törekedni a kulcsszavak használatára, különös tekintettel olyan esetben, amikor a bekezdések önálló keresési kifejezésekkel rendelkeznek.

4. Tartalom

A tartalomnak minden esetben tartalmaznia kell azokat a kiválasztott kulcsszavakat, amelyekkel előkelő helyen szeretnénk szerepelni a találati listákon. Ezek lehetnek célzott rövid kulcsszavak vagy lehetnek úgynevezett longtail (összetett, több szóból álló) kifejezések, illetve lehetnek szinonimák is. Viszont meg kell győződnünk arról, hogy a kulcsszósűrűség nem túl magas, azaz a látogatók számára természetes és kényelmesen olvasható.

Ellenőrző lista:

  • Adott-e az optimális kulcsszó sűrűség a tartalom szerkezetben?
  • Elég hosszú-e az adott tartalom, van-e legalább 500 szó?
  • Eredeti, egyedi és minőséges-e az adott tartalom?

Magyarázat:

Alapvetően elfogadott az a jelenség, hogy a hosszabb (500, 1000 szavas vagy még hosszabb) tartalmakat a keresők jobban szeretik. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy egy kisvállalkozás honlapjából blog nagyhatalmat kell építeni. Úgy válasszuk meg a tartalmak hosszát és felépítését, hogy az a látogatók számára hasznos és érdekes legyen, illetve tartalmazza azokat az információkat, amelyekre szükségük lehet. Ehhez nincs minden esetben szükség kisregényre.

Több tanulmány is készült, amely azt bizonyítja, hogy a főbb kulcsszavakkal folytatott versenyben megkerülhetetlen jelentőséggel bír a tartalom hossza. Ettől függetlenül biztosak vagyunk benne, hogy a Google különbséget tud tenni egy blog és egy üzleti honlap tartalmai között, és ez alapján mindkettőt a felhasználók igényei szerint értékeli.

A kulcsszósűrűség kapcsán sem lehet és nem is érdemes százalékos arányokról beszélni. Általában azt érdemes fejben tartani, hogy a kulcsszavak és keresőkifejezések ne legyenek negatív hatással a felhasználói élményre, illetve ne hassanak mesterkélten. Korábban a Google webspam elleni osztályának vezetője, Matt Cutts beszélt a kulcsszósűrűségről.

Minden esetben készítsünk egyedi tartalmakat! Ez a legfontosabb szempont a keresőoptimalizálásban, hiszen saját tartalom nélkül hogyan várhatnánk el, hogy a mi oldalunkat emelje a Google a találati lista élére? A Google szerint a tartalmak átvétele nem más, nincs rossz SEO. A keresők alapvetően úgy működnek, hogy az új tartalmakat nyilvántartásba veszik, a már nyilvántartott tartalmak másolatai pedig mennek a szemétbe. A duplikált tartalmak rangsorolása a találati lista végén valósul meg:

20 pontos on-page SEO gyorsteszt 2015-re

5. URL

Használjunk olyan URL struktúrát, amely mentes mindenféle sallangoktól, illetve tartalmazzák az adott tartalom legfontosabb kulcsszavait. Az URL beszédes a tartalmat illetően, így gyakran fontos SEO elemként beszélünk róla, amely a használhatóság növelésében is fontos szerepet játszik.

Ellenőrző lista:

  • Kellően rövidek és sallangmentesek-e az URL-ek?
  • Tartalmazza-e az URL a legfontosabb kulcsszavakat és azok az elején találhatók-e?
  • Kötőjeles elválasztást alkalmazunk-e?

Magyarázat:

Az URL egy igen fontos SEO elem az on-page keresőoptimalizálásban. A korábbi időszakokban a webmesterek nagy előszeretettel használták a kulcsszavas domaineket, azonban ma már a kulcsszavas domain nem rangsorolási tényező. Ezért is van szükségünk olyan URL struktúrákra, amelyek a domain végződésén túl is információval szolgál a keresőbotoknak az oldal tartalmát illetően.

A tiszta, sallangoktól mentes URL struktúra jelenti a tökéletes megoldást a keresőbotok számára. Emellett szem előtt kell tartani, hogy a kötőjeles elválasztás az ajánlott az alulvonásos megoldással szemben.

Amennyiben lehetséges, válasszuk meg olyan módon az URL-t, hogy a főbb kulcsszavak az elején szerepeljenek. Az első néhány szó képes a legjobban meghatározni egy adott oldal relevanciáját, ezt vegyük figyelembe a keresőoptimalizálás során. Így tudjuk a legegyértelműbben jelezni a keresőbotok felé, miről is szól az adott oldal tartalma.

A duplikált tartalmak közzététele esetében szükség van az úgynevezett canonical attribútumra, amellyel jelezhetjük a keresőbotok felé, melyik az eredeti és melyik a másolt tartalom.

6. Képek

Noha a keresőbotok nem férnek hozzá közvetlenül a képeken elhelyezett szöveges tartalmakhoz, számos elem segíti őket az indexelésben. Ilyen például a képek alt attribútuma.

Ellenőrző lista:

  • Használunk-e alt attribútumokat a képek esetében?
  • Az alt attribútumok szövegei megtalálhatók-e a szöveges tartalomban?
  • A képfájl neve releváns-e az adott oldal tartalmával?

Magyarázat:

A képek alt attribútumainak kettős szerepe van; nem csak a keresőoptimalizálásban, hanem a használhatóság növelésében is hasznosnak bizonyulnak. Amennyiben a látogató letiltotta a képek betöltődését, esetleg szenved a lassú betöltődés miatt, az alt attribútum információval szolgál a képi tartalomról, a látogató pedig eldöntheti, szeretné-e megtekinteni.

A keresőoptimalizálásban is kettős szerep hárul rá, hiszen az organikus találati lista mellett a képkereső találataira is hatással van.

7. Kulcsszó hasonlóság

A kulcsszó hasonlóság a kulcsszavak és keresőkifejezések azon tulajdonságára vonatkoznak, hogy azok mennyire állnak összhangban egymással. Ez önmagában a józan ész elvét követi, de emellett fontos rangsorolási tényezőként is értelmezhető.

Ellenőrző lista:

A fő kulcsszavak megtalálhatók a címben, leírásban, szöveges tartalomban, tartalmi fő- és alcímekben, URL-ben, képek alt attribútumában?

Magyarázat:

Fontos, hogy egy bizonyos kulcsszó, illetve a tartalom között megfelelő összhang álljon fel. Ha erre nem figyelünk megfelelő mértékben, az adott kulcsszó keresőoptimalizálása aligha lehet sikeres.

8. Belső linkek

A megfelelő belső link struktúra lehetővé teszi a link juice zavartalan áramlását. A belső linkek ellenőrzésének legegyszerűbb módja a Google Webmester Eszközök használata:

20 pontos on-page SEO gyorsteszt 2015-re

Ellenőrző lista:

  • A belső linkek struktúrája lehetővé teszi a link juice zavartalan áramlását?
  • Használunk kulcsszavas horonyszövegeket, mint a külső linkek esetében tennénk?

Magyarázat:

A belső linkelést úgy kell megoldanunk, hogy a linkek ereje a webhely teljes egészében áramolhasson, azaz minden lényegi tartalom elérhető legyen a kattintható hivatkozásokon keresztül. Noha léteznek módszerek, amelyekkel külső linkeléssel is népszerűsíthetünk tartalmakat, a belső linkelés jelentősége a keresőoptimalizálásban vitathatatlan. Ennek a magyarázata elsősorban abban rejlik, hogy a keresőbotok a kattintható hivatkozásokon keresztül térképezik fel a webhelyeket, illetve többek között ezek alapján is minősítik a használhatóságot és a felhasználói élményt.

Ha szeretnénk jobb helyezéseket elérni az új tartalmainkkal a keresők találati listáin, akkor társítanunk kell a már meglévő hasznos tartalmakkal. Ennek egyszerű módja a szövegkörnyezetes, horonyszöveges belső linkek alkalmazása. Ilyen esetekben a „kattintson ide” típusú hornyok helyett bátran alkalmazhatunk kulcsszavakat.

9. Honlaptérkép

Minden webhelynek szüksége van honlaptérképre. Azonban a honlaptérkép nem feltétele az indexelésnek, az aloldalak nélküle is nyilvántartásba kerülnek. A jelentősége abban rejlik, hogy általa egyszerűbbé és gyorsabbá, esetlegesen teljesebbé válik a webhely indexelése.

Ellenőrző lista:

  • Elhelyeztük-e a saját XML honlaptérképünket a Webmester Eszközök segítségével?
  • Megtalálható-e ugyanitt a robots.txt fájl?

Magyarázat:

A honlaptérképnek kettős szerepe van; egyrészt az URL lista által segítenek a keresőbotoknak a feltérképezésben, másrészt pedig segítik a prioritások meghatározását. Az elsőnek elsődlegesen az indexelésben van nagy szerepe, míg utóbbi az információs architektúra meghatározásában segít.

A honlaptérkép mellett meg kell határozni a robots.txt helyét is, amelyek a keresőbotok rendszerint elsőként vesznek górcső alá a webhelyen.

10. robots.txt

A robots.txt rendszerint az első fájl, amelyet a keresőbotok megvizsgálnak. Ez tartalmazza az információt a kereső pókok számára, mely oldalakat kell indexelni és melyeket nem.

Ellenőrző lista:

Ha létezik robots.txt fájl, mely oldalak indexelését tiltja?

Magyarázat:

A robots.txt fájl nem befolyásolja közvetlenül a keresőoptimalizálást. Ha használunk ilyen fájlt, meg kell győződnünk róla, hogy nem blokkol olyan tartalmakat, amelyek indexelése fontos számunkra. Ennek ellenőrzésében nagy segítségünkre van a Webmester Eszközök.

A robots.txt fájl arra is megfelelő, hogy letiltsuk a szükségtelen fájlok, oldalak vagy könyvtárak indexelését, ilyen módon gyorsítható az érdemi tartalmak indexelése.

11. Oldal sebesség

A Google bejelentése szerint a betöltődési sebesség szerepet játszik a rangsorolásban. Ez pedig arra ösztönöz bennünket, hogy gyorsabb honlapokat készítsünk, ezáltal jobb felhasználói élményt érjünk el.

Ellenőrző lista:

Hány másodperc az oldal betöltődési sebessége, kevesebb vagy több 4-nél?

Magyarázat:

Számos módon javíthatunk az oldal betöltődési sebességén; veszteségmentes tömörítést hajthatunk végre a képeken, szinkronizálhatjuk a különböző fájlokat (css, javascript, html), optimalizálhatjuk a gyorsítótárazást, csökkenthetjük a DNS lekéréseket... A sebesség növelésével a felhasználói élményt is javítani tudjuk, ami egyértelműen fontos szempont a Google rangsorolásában.

Különböző kutatások és tanulmányok azt támasztják alá, hogy a gyorsabb oldalak hatékonyabban megragadják a látogató figyelmét; az első egy-két másodpercben a látogató fogékony az információra, de ha kiesik a ritmusból, elveszti az érdeklődését. 

12. In-page linkek

A SEO hajnalán a Google azt javasolta, egyetlen oldalon belül ne legyen száznál több link. Akkoriban a feltérképezés is ilyen korlátok szerint történt. Ma már nincsenek ilyen korlátok, a Google algoritmusa sokkal kifinomultabb módszerekkel dolgozik.

Ellenőrző lista:

Hány in-page link található az adott oldalakon?

Magyarázat:

A nagyobb keresőbotok ma már aligha használnak olyan százas küszöböt, mint a Google tette több évvel ezelőtt. Fontos megjegyezni azonban, hogy a linkek által szállított erő, amelyet link juice-ként emlegetünk, sokkal koncentráltabb lesz kevesebb in-page link esetén. Ha szükségtelenül szaporítjuk a linkeket az oldalainkon, az általuk képzett potenciál egy jelentős része elvész. Emiatt érdemes 100-nál lényegesen kevesebb linket alkalmazni egy oldalon.

13. Oldal indexelés

Érdemes ellenőrizni, hogy minden egyes lényegi tartalmi oldal indexelve van-e. Erre a célra tökéletesen megfelel a Google Webmester Eszközök. Ha hibát észlelünk, azonnali javításra van szükség.

Ellenőrző lista:

Minden oldal indexelve van?

Magyarázat:

Ha jelentősebb indexelési probléma jelentkezik, az valószínűsíthetően azt jelenti, hogy a belső linkelés kialakításával súlyos gondok vannak. A WooRank eszköze hatékony segítséget jelent az ellenőrzésben:

20 pontos on-page SEO gyorsteszt 2015-re

A Google Webmester Eszközök is hatékony segítséggel szolgál, ahol az indexelés állapotáról időszakos lebontásban is képet kaphatunk:

20 pontos on-page SEO gyorsteszt 2015-re

Ha tört linkek általi indexelési probléma jelentkezik, azt azonnal javítani kell. A hibásan kitöltött honlaptérkép is okozhat kisebb indexelési problémákat. Egyszerre kell figyelnünk a bejövő és kimenő linkek érvényességét is.

Amennyiben minden oldal indexelve van a webhelyen, illetve az indexelési ráta folyamatosan növekszik az új tartalmaknak köszönhetően, az azt jelzi, hogy minden rendben. Ez pozitív jel a keresőoptimalizálásban.

14. Szöveg/HTML arány

Már szót ejtettünk róla, hogy a nagyobb mennyiségű tartalom vonzóbbá teszi az adott oldalt a keresőbotok számára. Hogy ez mennyire így van, azt bizonyítja a szöveg/html aránya.

Ellenőrző lista:

Elég magas a szöveg/html aránya?

Magyarázat:

A keresőbotok mindenek előtt a felhasználói élményre összpontosítanak, amikor egy oldalt vizsgálni kezdenek. A jelentős mennyiségű egyedi tartalom azt jelzi a botok számára, hogy az adott oldal mögött értékes munka áll és ténylegesen a látogatók igényei szerint készült.

A magasabb szöveg/kód arány közvetlen SEO haszonnal jár; arra sarkall bennünket, hogy tisztább forráskódot és több minőségi tartalmat készítsünk az oldalainkon. Ez a betöltődési sebességre is jótékony hatással van.

15. Multimédia használata

A multimédiás elemek növelik egy-egy tartalom esélyeit a találati listákon. A Searchmetrics 2013-as tanulmánya szerint egy oldal jobb helyezések elérésére képes, ha több multimédiás elemek (képet, videót) alkalmaz.

Ellenőrző lista:

A honlapunk tartalmaz multimédiás elemeket?

Magyarázat:

Arról már többször beszéltünk, hogy a felhasználói élmény mekkora hatással a rangsorolásra. A multimédiás elemek is ezt a hullámot lovagolják meg; a képek és a videók növelik a felhasználói interakciók számát, ezáltal csökkentik a visszafordulási arányt és növelik a webhelyen töltött időt. A magas visszafordulási arány által okozott problémák így egyszerűen orvosolhatók.

Azonban oda kell figyelni a webhely sebességének megőrzésére is; a túl nagy mennyiségben vagy nem megfelelő tömörítésben publikált multimédiás elemek lassítják a betöltődést, illetve rontják a felhasználói élményt.

16. Közösségi média

A közösségi eszközökre a legtöbb esetben szükségünk van; ide soroljuk a különböző megosztás és kedvelés gombokat. Különösen az olyan tartalmak esetében hasznosak ezek az eszközök, amelyek jól terjedhetnek a közösségi médiában, érdekesek, népszerűek, aktuálisak vagy rendkívüli fontosságúak.

Ellenőrző lista:

Használunk-e integrált közösségi média gombokat és elemeket?

Magyarázat:

Bölcs dolog tudatni a keresőkkel, hogy egyes tartalmak hány megosztást és kedvelést kaptak. Arra is lehetőségünk van, hogy ne csak a megosztás funkciókat, hanem a csatlakozást is felkínáljuk ilyen módon. Sőt, a közösségi oldalak által biztosított hozzászólás lehetőségét is megadhatjuk a felhasználóinknak, így még inkább népszerűsíthetjük a tartalmainkat.

A közösségi média szerepe megkerülhetetlen a látogatottság növelésében, így a keresőoptimalizálásban is. Az ilyen módon érkezett látogatók viselkedése fontos nyomot hagy a statisztikákban, amelyek közvetett módon hatnak a rangsorolásra, de a közösségi oldalak közvetlen hatása vita tárgyát képezi.

17. HTML hibák

A HTML hibákat egyszerűen meg kell szüntetni.

20 pontos on-page SEO gyorsteszt 2015-re

Ellenőrző lista:

A honlapunk megfelel-e a W3C szabványának?

Magyarázat:

A hibás, illetve a sok hibát tartalmazó forráskód arra engedi következtetni a keresőbotokat, hogy egy kétes minőségű honlapra tévedt, amelynek esetlegesen problémája merülhet fel a különböző böngészők és operációs rendszerek kiszolgálásával.

A szabványos kódot sok szakmai oldal alacsonyabb jelentőségű rangsorolási tényezőként tartja számon, noha egyes vélemények és bejelentések szerint (Google esetében) nem rangsorolási tényező. Ennek ellenére, vagy ettől függetlenül fontos, hogy javítsuk a szabványossági hibákat. Erre szolgál a W3C honlapja.

18. Rendelkezésre állás ideje

A rendelkezésre állás ideje százalékos kimutatásban arról szolgál információval, a webhely mennyi időben volt elérhető. Amennyiben ez az érték alacsony, az árt a webhely SEO esélyeinek.

Ellenőrző lista:

Történt-e a honlapon nagyobb (több órás) leállás?

Magyarázat:

A kisebb, néhány másodperces vagy néhány perces leállások a legminőségesebb tárhely szolgáltatók esetében is előfordulhatnak olykor-olykor, azonban ha ezek a kimaradások huzamosabb ideig tartanak és gyakran ismétlődnek, abban az esetben érdemes megfontolni a váltás lehetőségét.

Léteznek olyan ingyenes online szolgáltatások, amelyek e-mailben értesítenek a kimaradásokról. Problémás szolgáltató esetében érdemes ezeket használni.

19. Használhatóság

A használhatóság egy olyan gyűjtőfogalom a keresőoptimalizálásban, amelyek jelentős hatással rendelkeznek a rangsorolásban.

Ellenőrző lista:

  • Könnyű-e a navigálás a honlapon, minden eleme érthető és letisztult-e?
  • Kellően alacsony-e a visszafordulási arány?
  • A tartalom releváns-e a használt főbb kulcsszavakkal?
  • A honlapon elhelyezett információk könnyen hozzáférhetők-e?
  • A honlap tartalmaz-e a bizalom építésére alkalmas jeleket és elemeket?
  • A webhely kompatibilis minden böngészővel?
  • A honlap felhasználóbarát-e kisebb kijelzők (mobil, táblagép) esetén?
  • A honlap mentes-e a különböző pop-up és splash oldalaktól?

Magyarázat:

Ha megnézzük a fenti listát, láthatjuk, hogy a használhatóságot egész sor tényező befolyásolja. A keresőbotok ezeket közvetlenül vagy közvetve értékelik, akár a látogató statisztikák vizsgálata után.

A keresőbotok számos módszert vetnek be egy oldal vagy egy találat értékének megvizsgálására; a Google például előszeretettel alkalmazza az úgynevezett Dwell Time vizsgálatot, ahol a találati listára való visszatérés idejét figyeli (a böngésző vissza gombjának használata által). Ha a visszatérés gyors, az adott találat nem szolgált hasznos információval a felhasználónak. A kedvezőtlen statisztika a felhasználói élmény hiányosságairól tanúskodik, ami a helyezések romlásához vezethet.

20. Kimenő linkek

A kimenő linkek alacsony hatást gyakorolnak a keresőoptimalizálásra. Ezeket tökéletesen az irányításunk alatt tudjuk tartani, nincsenek külső irányíthatatlan tényezők. Akkor hozunk létre külső linkeket, ha az így közzétett hivatkozás hasznos a látogatóink számára.

Ellenőrző lista:

Hivatkozunk-e nagy bizalommal rendelkező honlapokra?

Magyarázat:

Ha a honlapunkon nagy bizalommal rendelkező releváns oldalakra hivatkozunk, a keresőbotok képesek lesznek jobban megérteni a tartalmunk relevanciáját és jelentését. Ellenben fejben kell tartanunk, hogy a túl sok kimenő link negatív hatást is gyakorolhat. Az egyik negatív hatás a látogató figyelmének elterelése. A másik negatív hatás a keresőbotokhoz kapcsolódik, hiszen a irreálisan és szükségtelenül sok link manipulatív szándékokra enged következtetni.

Ezek a pontok képezik a keresőoptimalizálásnak azt a területét, amelyeket minden honlap esetében érdemes lenne ellenőriznünk és megfelelően megvalósítanunk. A lista természetesen nem lehet teljes, hiszen a Google algoritmusa akár több száz szempontot is figyelembe vehet, amikor a találati listát összeállítja. Viszont ha törekszünk ezeknek a pontoknak a betartására, bizonyosan szép eredményeket érünk el.

Mielőtt nekiállunk a keresőoptimalizálás megvalósításának, ne feledkezzünk meg a szükséges eszközök használatáról sem, mint a Google Analytics és a Webmester Eszközök. Való igaz, hogy ezekkel az eszközökkel féltve őrzött kis titkainkat is a botok elé tárjuk, de ha tisztességesen és ügyesen dolgozunk, ebből csak hasznunk származhat.

Leírásaink azon kezdő és haladó programozóknak nyújtanak segítséget, akik már minimális szinten foglalkoztak weboldalkészítéssel. Ha szeretnél jobban elmélyülni a témában, vagy elsajátítani alapokat, még tovább fejlődni, akkor nézz körbe tanfolyam kínálatunkban, ahol a kezdőtől a profi szintig nyújtunk képzéseket a számodra.

Oszd meg barátaiddal is!

Facebook Twitter Linkedin

Elérhetőségeink

  • Címünk: 1139 Budapest, Frangepán utca 3. (1. emelet)

  • Ügyfélfogadás, beiratkozás: Hétfőtől - péntekig: 09:00-17:00

  • Telefonszámunk: 06 70 604 2060, vagy 06 1 4500 110

  • E-mail címünk:

Közösségünk